Kauheaa sähellystä ulkoasun kanssa. Sinänsä tämä vuodatus.net on kätevän tuntuinen tällaiselle epänörtille, joka kuitenkin haluaa aina jotakin säätää eikä tyytyä valmiisiin ratkaisuihin. Minä ite.

Epämiellyttävää on se, että lähes kaikki työaika  tänäänkin on mennyt tämän tekniikan ympärillä. On pitänyt opetella htmllää ja csssää ym. sellaista hauskaa. Sivun ulkoasu tulee takuulla muuttumaan jatkossa mielialojeni ja -halujeni mukaan. L'uomo è mobile.

Toivottavasti en saa potkuja, kun pomo palaa lomalta. Ole ollut pari viikkoa jo töissä enkä ole saanut mitään aikaiseksi. Pakollisia rutiineja olen pyöritellyt. Loppuaika on mennyt netissä tai ylipitkällä ruokatunnilla ulkona.

Olen siis luonteeltani mukavuudenhaluinen. Laiska. Itsenäinen työ ei oikeastaan sovi minulle, koska työmoraalini on ailahtelevainen. Usein teen työni viime tipassa ja pakon edessä. Eikä sitä edes kukaan juuri koskaan huomaa. Minulle sopisi paremmin työ, jossa työnjohtaja kyylää olkapään takana ja vahtii aikaansaannoksiani. Ja mieluummin vielä mahdollisimman yksinkertainen työ, jossa ei voi mokailla jatkuvasti.

Miksi siis teen vaativaa työtä, jossa on aina mahdollisuus mokata upeasti?

Raha ratkaisee. Olen saanut koulutuksen vaativaan työtön ja palkka on toki sen mukainen. Vaikea olisi enää siirtyä edes 40-v kriisissä matalapalkkaiseen yksinkertaiseen duuniin. Puoliso tukisi tietenkin siirtymistäni puolet pienemmälle palkalle - tuskin!

Anteeksi, arvoisa työnantajani, että olen laiminlyönyt työni.